Beykoz Belediyesi Musiki Topluluğunun 2011'e Merhaba Konseri, yoğun katılımın aşırı izdihama dönüşmesi sebebiyle birçok musiki severin salona giremeyip geri dönmeleri, gecede yaşanılan musiki keyfine gölge düşürdü.
Pankart, davetiye, mesaj, e-mail gibi birkaç koldan yapılan davet şekline, Musiki Topluluğunun kurumsal kimliği nedeniyle ilgi gösteren vatandaşlar, Ahmet Mithat Efendi Kültür Merkezinde alışık olmadık görüntülere sebep oldu.Bir iç mimarın tasarımı gibi dizayn edilen mükemmel sahne düzenine, koro ve saz heyeti ile topluluğun şefinin şık giyimi seyri güzel görsel görüntüler ortaya koydu.
Feridun Karakaya sahnesini kullanan diğer Musiki Topluluklarının Kültür Merkezini ücret karşılığı kiraladığı ve konserlerine katılanlara bilet sattıkları ve sahnenin yıllardır kullanılan sabit ses düzenini kullandıkları bilinirken; Kurumun kendi musiki topluluğu olması nedeniyle salona ücret ödemesinin gerekmediği, konsere katılanlara ücretli bilet satılmadığı, rahat ekonomik olanakların getirisiyle saz heyetinin profesyonel saz sanatçıları ile takviye edilmesi, birde bunların üzerine salonda devasa bir ses düzeninin bulunması, konsere katılanları Musiki kalitesi oldukça yüksek bir konser beklentisine yöneltti.Konser, mevcut koltuklarda, ilave konulan sandalyelerde, merdivenlerde oturanların ve ayakta izleyen musiki severlerin coşkulu alkışları ile başlarken, hazırlanan bu mükemmel görsel ortama, hesapta olmayan aksilikler damgasını vurdu.
Topluluk bir dönem sunuculuğunda ısrar ettikleri bir bestekarın potlarından kurtulmuşken, yine zamansız zamansız şiir okuma hastalığı olan ilçe dışından bir başka sunucu ile konserlerine devam etmekte. Son konserde, oldukça içten ve samimi konuşan sunucu, şiir okuma isteklerine karşı gelinmesin diye koro şefine olan gereksiz sözleri ve kendisine son şekli ile verilmeyen protokol konuklarını anons etmede, koro şefi ile sahnede yaşadıkları bilgi alışverişi, devasa ses düzeninin solist mikrofonunun zamansız tutukluk yapması görsel güzelliklere gölge düşürürken. Bazı musiki severlerin salondaki aşırı izdihama rağmen çocuklarını dahi koltukta oturttuğu ortamda, Koro Şefinin Musiki Hocası olan Ünlü Bestekarın trafik nedeniyle açılışını kaçırdığı konser salonuna girdiğinde ortada kalmasına, kendisini tanıyan bir musiki severin tedarik ettiği sandalyeye oturtulup, konserin ikinci bölümü başladığında, konserden ayrılmaların olması nedeniyle zorlanmadan, protokol koltuğuna oturması sağlanarak konseri izlemesine yardımcı olması olumsuzluklar zincirinin son halkasını oluşturdu.
Başta İlçe Kaymakamı olmak üzere, ilçe protokolünün birçok üyesi, siyasetçiler, stk temsilcileri, diğer koroların yönetici ve üyeleri, belediye çalışanları ile birlikte tüm musiki severler, TSM ve THM olarak iki bölümden oluşan konseri izlerken, yaşanan bu sıkıntılardan habersiz performanslarını sergileyen tüm koro üyelerini coşku ile alkışlarıyla destek vererek izlediler.
Habermi-?- Köşe Yazısımı-?-
Sayın editör konserde bende vardım,yazılanlar doğrudur bir köşe yazısı olarak hak veriyorum. Fakat haber olarak algılandığında biraz amacını aşmış ve bu kadar eleştiri ortadaki emeğe haksızlık olmuş,iyi çalışmalar dilerim. Saygılarımla
Yazıya tamamen katılıyorum
Ben köşe veya haber olarak değerlendirmiyorum, komşumun ısrarı ile gittik ve geri gelmek zorunda kaldık. Önemli olan bize doğrunun aktarılmasıdır, bu ister köşe ister haber olarak olsun önemli değil, önemli olan verilen bilginin doğruluğudur. İlk kez bir konser izleyecektik, geri dönmek zorunda olduğumuz için çok üzüldük. İlk fırsatta ailece terar gideceğim Müzik kültürümüzü yaşatmaya çalışan kuruluşlara teşekkür ederim.